Witam wszystkich. Widzę, że dużo różnych przypadków tu opisujecie. Chciałbym trochę uspokoić. Moja Octavia z maja 2011 roku, 147k zrobione na oryginalnym rozrządzie więc da się . Niestety i ja zacząłem słyszeć niepokojące dźwięki przy porannym rozruchu. Chciałbym jeszcze kilka lat nią pojeździć więc raczej wymienię i to komplet. Zastanawia mnie jednak czy jest faktycznie sens wymieniać wariator? Wiadomo jest to najdroższa część więc i wątpliwości największe. Myślicie, że w tym roczniku wariator jest już na pewno poprawiony jak sugerowano parę postów wcześniej?
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez SebaWymieniałeś sam nastawnik czy kompletny rozrząd? Rozumiem, że tych popychaczy jeszcze nie sprawdzałeś?
Zamieszczone przez SebaTeż masz tak, że jak się rozgrzeje to pracuje idealnie?
[ Dodano: Sro 01 Cze, 16 10:45 ]
Zamieszczone przez kaszubWitam wszystkich. Widzę, że dużo różnych przypadków tu opisujecie. Chciałbym trochę uspokoić. Moja Octavia z maja 2011 roku, 147k zrobione na oryginalnym rozrządzie więc da się . Niestety i ja zacząłem słyszeć niepokojące dźwięki przy porannym rozruchu. Chciałbym jeszcze kilka lat nią pojeździć więc raczej wymienię i to komplet. Zastanawia mnie jednak czy jest faktycznie sens wymieniać wariator? Wiadomo jest to najdroższa część więc i wątpliwości największe. Myślicie, że w tym roczniku wariator jest już na pewno poprawiony jak sugerowano parę postów wcześniej?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rlapinskiMożesz nagrać ten dźwięk i wrzucić filmik?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.deZamieszczone przez kaszubWiadomo jest to najdroższa część więc i wątpliwości największe.
Robocizna to około 600-800pln.
Komentarz
-
-
Zestaw naprawczy rozrządu OEM mniej niż 1000 zł z wariatorem. Dokładnie ten zestaw:
Zamieszczone przez darekmcnastawnik wariator 03C109088 E
ślizg łańcucha rozrządu 03C109469 K
ślizg łańcucha rozrządu 03C109509 P
napinacz łańcucha rozrządu 03C109507 BA
łańcuch rozrządu 03C109158 A
Komentarz
-
-
Zgadza się. Za najnowszy wariator 03C109088 G zawołali mi w serwisie 2100pln ale powiedział że od części będzie jeszcze rabat. Całość z robocizną wyniesie około 3300-3400 zł. Oczywiście nie ASO
Komentarz
-
-
kaszub, nie zgadza się! Ten wariator jest odpowiedni jest do motorów wyprodukowanych po maju 2015. Być może do Yeti? Rapida?
Zamieszczone przez kaszubCałość z robocizną wyniesie około 3300-3400 zł. Oczywiście nie ASO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.deMhm to skąd te ceny? Od Heńka z garażu? W takim razie jest droższy niż ASO. Pełny koszt części OEM razem ze wszystkimi uszczelkami itd ca. 1200 zł brutto. Robocizna ca. 1600 zł brutto.
Komentarz
-
-
Podobno właśnie zestawy naprawcze wychodzą taniej niż sam nastawnik, info od gościa, który sprzedaje to: http://allegro.pl/oryginalny-rozrzad...123547767.html i zarzeka się, że wszystko oryginał żadne zamienniki, gwarancja, można wziąć fakturę bez problemu. Na pytanie ile kosztuje sam nastawnik, mówi, ze więcej niż ten komplet. Podobno jest to niemiecki oryginalny zestaw naprawczy. Wiem, że cudów nie ma, tylko gdzie jest haczyk?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SebaPodobno właśnie zestawy naprawcze wychodzą taniej niż sam nastawnik, info od gościa, który sprzedaje to: http://allegro.pl/orygina...6123547767.html i zarzeka się, że wszystko oryginał żadne zamienniki, gwarancja, można wziąć fakturę bez problemu. Na pytanie ile kosztuje sam nastawnik, mówi, ze więcej niż ten komplet
Komentarz
-
-
crom.de, jeśli chodzi o ASO w trójmieście to Plichta 3500zł, Lelek Sopot 3700 a HADM Gramatowski ze Starogardu 4100. Wiem bo rozeznałem temat. Strasznie mnie dziwi tak niski koszt części ASO bo gdzie bym nie dzwonił/pisał wychodzi od 3300 do 4100 jak widać. Zatem jeśli mógłbyś podać konkretnie w jakim ASO to robiłeś, zadzwoniłbym tam i spytał. Może nawet opłacało by mi się podjechać z tym samochodem jak różnica ma być tak duża.
Komentarz
-
-
Seba, :lol: nic z tych rzeczy. Normalny śmiertelnik. Może jakiś rabat jest dla stałych klientów, bo byłem tam już parę razy.
kaszub, przez telefon tez się nazywało 3200 zł za sam rozrząd. Jednak zawsze prognozy są na wyrost więc Ostatecznie zostawiłem w kasie 3100 zł za rozrząd kompletny, wymianę tarcz i klocków (własne części) oraz przeglad. Jednak droga do Katowic może zepsuć Twój bilans finansowy
Komentarz
-
-
Wszystko jasne jeśli chodzi o cenę rozrządu.
Byłem wczoraj w ASO osobiście. Przez telefon w czwartek wycenili mi robotę na 3600zł. Wczoraj osobiście opowiedziałem Panu w serwisie o całym zestawie, który ma być tańszy i dostępny również w ASO. Pan z serwisu nie był zdziwiony od razu zaproponował podejście do działu części. Tam inny Pan odpowiedział, że tak jak mówili wszystko osobno trzeba zamówić. Po upomnieniu tego drugiego przez pierwszego słowami "sprawdź jeszcze raz dobrze" magicznie ujawił się naszym oczom zestaw naprawczy rozrządu w cenie 880zł ( :shock: ). Nawet klikając w ten zestaw wyskakuje lista części zawierająca wariator (klikając na niego jeszcze raz po szczegóły, cena po prawej 2100zł, ale zestaw w dalszym ciągu 880). Trzeba jeszcze doliczyć śruby i silikon więc wychodzi około 1000zł za części tak jak pisał Kolega crom.de. Z robocizną wychodzi około 2000 zł i to jest realna cena.
Zestaw jest więc na bank dostępny w każdym ASO w Polsce, chociaż Pan z serwisu mówił, że jest to sprawa dość świeża.
Reasumując, trzeba walczyć o swoje. Wysłałem zapytania chyba do kilkunastu ASO w Polsce i tylko w Katowicach podeszli do sprawy uczciwie(Nigdzie indziej nie oferowali zestawu). Następnym razem po prostu ciśnijcie o zestaw naprawczy a wymiana rozrządu nie będzie już taka kosztowna.
Chciałbym bardzo podziękować Koledze boonsaw, i przede wszystkim Koledze crom.de za pomoc przy rozgryzaniu tematu. Dzięki wam wiedziałem jak podejść do tematu i czego szukać
Jestem już umówiony na wymianę rozrządu w czwartek, zdam relację czy niepokojące dźwięki ustały
Komentarz
-
Komentarz