Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kaszub
    Classic
    • 2016
    • 16

    Witam wszystkich. Widzę, że dużo różnych przypadków tu opisujecie. Chciałbym trochę uspokoić. Moja Octavia z maja 2011 roku, 147k zrobione na oryginalnym rozrządzie więc da się . Niestety i ja zacząłem słyszeć niepokojące dźwięki przy porannym rozruchu. Chciałbym jeszcze kilka lat nią pojeździć więc raczej wymienię i to komplet. Zastanawia mnie jednak czy jest faktycznie sens wymieniać wariator? Wiadomo jest to najdroższa część więc i wątpliwości największe. Myślicie, że w tym roczniku wariator jest już na pewno poprawiony jak sugerowano parę postów wcześniej?

    Komentarz

    • rlapinski
      Ambiente
      • 2010
      • 138

      Zamieszczone przez Seba
      Wymieniałeś sam nastawnik czy kompletny rozrząd? Rozumiem, że tych popychaczy jeszcze nie sprawdzałeś?
      Kompletny rozrząd wymieniałem przy 68k (łańcuch, napinacz, wariator, ślizgi). Teraz (90k) wymieniony został tylko napinacz na najnowszą wersję - różnicy podczas uruchamiania brak. Popychacze jeszcze nie ruszane.
      Zamieszczone przez Seba
      Też masz tak, że jak się rozgrzeje to pracuje idealnie?
      Dokładnie.

      [ Dodano: Sro 01 Cze, 16 10:45 ]
      Zamieszczone przez kaszub
      Witam wszystkich. Widzę, że dużo różnych przypadków tu opisujecie. Chciałbym trochę uspokoić. Moja Octavia z maja 2011 roku, 147k zrobione na oryginalnym rozrządzie więc da się . Niestety i ja zacząłem słyszeć niepokojące dźwięki przy porannym rozruchu. Chciałbym jeszcze kilka lat nią pojeździć więc raczej wymienię i to komplet. Zastanawia mnie jednak czy jest faktycznie sens wymieniać wariator? Wiadomo jest to najdroższa część więc i wątpliwości największe. Myślicie, że w tym roczniku wariator jest już na pewno poprawiony jak sugerowano parę postów wcześniej?
      Możesz nagrać ten dźwięk i wrzucić filmik?

      Komentarz

      • kaszub
        Classic
        • 2016
        • 16

        Zamieszczone przez rlapinski
        Możesz nagrać ten dźwięk i wrzucić filmik?
        Postaram się to zrobić, ale myślę że najwcześniej w sobotę/niedzielę. Najgorzej było ostatnio jak odpaliłem samochód po 4 dniach stania na parkingu. Wtedy już byłem pewien, że to łańcuch. Myślę, że objaw ten sam który wszyscy tu opisują.

        Komentarz

        • crom.de
          RS
          • 2012
          • 1545
          • Superb II (3T4)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Zamieszczone przez kaszub
          Wiadomo jest to najdroższa część więc i wątpliwości największe.
          Nie prawda. Najdroższa jest robocizna w ASO, sam kompletny zestaw naprawczy to mniej niż 1000 zł.
          - Superb
          - Panda 1.2

          Komentarz

          • rlapinski
            Ambiente
            • 2010
            • 138

            Zamieszczone przez crom.de
            Zamieszczone przez kaszub
            Wiadomo jest to najdroższa część więc i wątpliwości największe.
            Nie prawda. Najdroższa jest robocizna w ASO, sam kompletny zestaw naprawczy to mniej niż 1000 zł.
            1000pln to bez wariatora, który kosztuje około 1600pln:

            Robocizna to około 600-800pln.

            Komentarz

            • crom.de
              RS
              • 2012
              • 1545
              • Superb II (3T4)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Zestaw naprawczy rozrządu OEM mniej niż 1000 zł z wariatorem. Dokładnie ten zestaw:

              Zamieszczone przez darekmc
              nastawnik wariator 03C109088 E
              ślizg łańcucha rozrządu 03C109469 K
              ślizg łańcucha rozrządu 03C109509 P
              napinacz łańcucha rozrządu 03C109507 BA
              łańcuch rozrządu 03C109158 A
              Plus parę pomniejszych.
              - Superb
              - Panda 1.2

              Komentarz

              • kaszub
                Classic
                • 2016
                • 16

                Zamieszczone przez rlapinski
                1000pln to bez wariatora, który kosztuje około 1600pln:

                Robocizna to około 600-800pln.
                Zgadza się. Za najnowszy wariator 03C109088 G zawołali mi w serwisie 2100pln ale powiedział że od części będzie jeszcze rabat. Całość z robocizną wyniesie około 3300-3400 zł. Oczywiście nie ASO

                Komentarz

                • crom.de
                  RS
                  • 2012
                  • 1545
                  • Superb II (3T4)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  kaszub, nie zgadza się! Ten wariator jest odpowiedni jest do motorów wyprodukowanych po maju 2015. Być może do Yeti? Rapida?

                  Zamieszczone przez kaszub
                  Całość z robocizną wyniesie około 3300-3400 zł. Oczywiście nie ASO
                  Mhm to skąd te ceny? Od Heńka z garażu? W takim razie jest droższy niż ASO. Pełny koszt części OEM razem ze wszystkimi uszczelkami itd ca. 1200 zł brutto. Robocizna ca. 1600 zł brutto.
                  - Superb
                  - Panda 1.2

                  Komentarz

                  • boonsaw
                    Rider
                    • 2015
                    • 260
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    crom.de,
                    W kwietniu robiłem rozrząd w ASO Bez wariatora i części plus robocizna z fajnym rabatem 1500zł
                    Sam wariator to wydatek około 2tyś. Tak więc komplet to 3500 tak jak piszą koledzy. Nie wiem skąd masz swoje ceny.

                    Komentarz

                    • crom.de
                      RS
                      • 2012
                      • 1545
                      • Superb II (3T4)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      boonsaw, z mojej faktury VAT z poniedziałku? :roll: jedno co się zgadza: wariator kupiony osobno kosztuje 1700 netto. Zestaw naprawczy kompletny z nim tak jak napisałem. Zestaw zawiera widocznie kulancje.
                      - Superb
                      - Panda 1.2

                      Komentarz

                      • boonsaw
                        Rider
                        • 2015
                        • 260
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        crom.de, No to jeżeli za części BEZ WARIATORA Dałeś 1200 zł to wszystko się zgadza
                        Zamieszczone przez crom.de
                        Zestaw naprawczy rozrządu OEM mniej niż 1000 zł z wariatorem. Dokładnie ten zestaw:
                        to mnie zmyliło

                        Komentarz

                        • crom.de
                          RS
                          • 2012
                          • 1545
                          • Superb II (3T4)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          boonsaw, czytaj ze zrozumieniem. Podałem co wchodzi w skład zestawu.
                          - Superb
                          - Panda 1.2

                          Komentarz

                          • boonsaw
                            Rider
                            • 2015
                            • 260
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Zamieszczone przez crom.de
                            boonsaw, czytaj ze zrozumieniem
                            Staram się. Mógłbyś napisać w którym ASO robiłeś rozrząd?

                            Komentarz

                            • kaszub
                              Classic
                              • 2016
                              • 16

                              Zamieszczone przez crom.de
                              Mhm to skąd te ceny? Od Heńka z garażu? W takim razie jest droższy niż ASO. Pełny koszt części OEM razem ze wszystkimi uszczelkami itd ca. 1200 zł brutto. Robocizna ca. 1600 zł brutto.
                              Też chętnie dowiem się jakie ASO. Dzwoniłem do ASO Plichty cena około 3500 zł z robocizną, koszt wariatora najwyższy. Nie chcę tego robić w ASO bo jak ostatnio wymienili mi pompę wody na gwarancji to wytrzymała pół roku... Wolę to zrobić w serwisie polecanym tu na forum i nie jest to Heniek z garażu jak to określasz...

                              Komentarz

                              • crom.de
                                RS
                                • 2012
                                • 1545
                                • Superb II (3T4)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                kaszub, a Plichta to jedyne ASO w Trójmieście? Miało być 3200 za sam rozrząd a wyszło 3100 z przeglądem i montażem tarcz z tyłu i zastępczym autem. Pompa po pół roku to chyba na gwarancji znowu wymiana? Jak masz dobrego rób u niego, ja uzyskałem najlepsza cenę w ASO.
                                - Superb
                                - Panda 1.2

                                Komentarz

                                • Seba
                                  Classic
                                  • 2016
                                  • 15

                                  Podobno właśnie zestawy naprawcze wychodzą taniej niż sam nastawnik, info od gościa, który sprzedaje to: http://allegro.pl/oryginalny-rozrzad...123547767.html i zarzeka się, że wszystko oryginał żadne zamienniki, gwarancja, można wziąć fakturę bez problemu. Na pytanie ile kosztuje sam nastawnik, mówi, ze więcej niż ten komplet. Podobno jest to niemiecki oryginalny zestaw naprawczy. Wiem, że cudów nie ma, tylko gdzie jest haczyk?

                                  Komentarz

                                  • boonsaw
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 260
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Zamieszczone przez Seba
                                    Podobno właśnie zestawy naprawcze wychodzą taniej niż sam nastawnik, info od gościa, który sprzedaje to: http://allegro.pl/orygina...6123547767.html i zarzeka się, że wszystko oryginał żadne zamienniki, gwarancja, można wziąć fakturę bez problemu. Na pytanie ile kosztuje sam nastawnik, mówi, ze więcej niż ten komplet
                                    Czeski film...

                                    Komentarz

                                    • crom.de
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1545
                                      • Superb II (3T4)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Seba, dokładnie ten zestaw. Kupiony za 2/3 tej ceny. Tak więc jak mowie: rozrząd komplet max 2800.
                                      - Superb
                                      - Panda 1.2

                                      Komentarz

                                      • Seba
                                        Classic
                                        • 2016
                                        • 15

                                        Możesz doprecyzować, rozumiem, że kupiłeś w ASO taki zestaw za 1000zł, i nie jesteś synem/szfagrem/bratem/ciotką :wink: kierownika serwisu?

                                        Komentarz

                                        • kaszub
                                          Classic
                                          • 2016
                                          • 16

                                          crom.de, jeśli chodzi o ASO w trójmieście to Plichta 3500zł, Lelek Sopot 3700 a HADM Gramatowski ze Starogardu 4100. Wiem bo rozeznałem temat. Strasznie mnie dziwi tak niski koszt części ASO bo gdzie bym nie dzwonił/pisał wychodzi od 3300 do 4100 jak widać. Zatem jeśli mógłbyś podać konkretnie w jakim ASO to robiłeś, zadzwoniłbym tam i spytał. Może nawet opłacało by mi się podjechać z tym samochodem jak różnica ma być tak duża.

                                          Komentarz

                                          • crom.de
                                            RS
                                            • 2012
                                            • 1545
                                            • Superb II (3T4)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Seba, :lol: nic z tych rzeczy. Normalny śmiertelnik. Może jakiś rabat jest dla stałych klientów, bo byłem tam już parę razy.

                                            kaszub, przez telefon tez się nazywało 3200 zł za sam rozrząd. Jednak zawsze prognozy są na wyrost więc Ostatecznie zostawiłem w kasie 3100 zł za rozrząd kompletny, wymianę tarcz i klocków (własne części) oraz przeglad. Jednak droga do Katowic może zepsuć Twój bilans finansowy
                                            - Superb
                                            - Panda 1.2

                                            Komentarz

                                            • kaszub
                                              Classic
                                              • 2016
                                              • 16

                                              Wszystko jasne jeśli chodzi o cenę rozrządu.
                                              Byłem wczoraj w ASO osobiście. Przez telefon w czwartek wycenili mi robotę na 3600zł. Wczoraj osobiście opowiedziałem Panu w serwisie o całym zestawie, który ma być tańszy i dostępny również w ASO. Pan z serwisu nie był zdziwiony od razu zaproponował podejście do działu części. Tam inny Pan odpowiedział, że tak jak mówili wszystko osobno trzeba zamówić. Po upomnieniu tego drugiego przez pierwszego słowami "sprawdź jeszcze raz dobrze" magicznie ujawił się naszym oczom zestaw naprawczy rozrządu w cenie 880zł ( :shock: ). Nawet klikając w ten zestaw wyskakuje lista części zawierająca wariator (klikając na niego jeszcze raz po szczegóły, cena po prawej 2100zł, ale zestaw w dalszym ciągu 880). Trzeba jeszcze doliczyć śruby i silikon więc wychodzi około 1000zł za części tak jak pisał Kolega crom.de. Z robocizną wychodzi około 2000 zł i to jest realna cena.
                                              Zestaw jest więc na bank dostępny w każdym ASO w Polsce, chociaż Pan z serwisu mówił, że jest to sprawa dość świeża.

                                              Reasumując, trzeba walczyć o swoje. Wysłałem zapytania chyba do kilkunastu ASO w Polsce i tylko w Katowicach podeszli do sprawy uczciwie(Nigdzie indziej nie oferowali zestawu). Następnym razem po prostu ciśnijcie o zestaw naprawczy a wymiana rozrządu nie będzie już taka kosztowna.

                                              Chciałbym bardzo podziękować Koledze boonsaw, i przede wszystkim Koledze crom.de za pomoc przy rozgryzaniu tematu. Dzięki wam wiedziałem jak podejść do tematu i czego szukać

                                              Jestem już umówiony na wymianę rozrządu w czwartek, zdam relację czy niepokojące dźwięki ustały

                                              Komentarz

                                              • eaglemirek
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 14113
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                kaszub, a masz może numer tego zestawu :?:



                                                CB Harry II ASC + Triflex

                                                Pozdrawiam Mirek!!

                                                Komentarz

                                                • kaszub
                                                  Classic
                                                  • 2016
                                                  • 16

                                                  eaglemirek, niestety nie mam. Spróbuje go wyciągnąć z serwisu w czwartek jak będę oddawał Auto do roboty. Ale wczoraj raczej nie byli chętni do udostępniania numerów części nie wiem czemu.

                                                  Komentarz

                                                  • boonsaw
                                                    Rider
                                                    • 2015
                                                    • 260
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...